Category - Kesihatan Umum

Mealshake Pemakanan Untuk Kanak-Kanak

mealshake

Mealshake Pemakanan Untuk Kanak-Kanak Dan Dewasa

Mealshake adalah pemakanan lengkap, dari vitamin, mineral, protein dan ayat2 al-Quran.

Ayat2 Al-Quran??

Ya, semasa bancuh Mealshake, ibunya bacalah apa2 ayat seperti ayat 1000 dinar ke, ayat surah Toha ke, etc maka jadilah ia satu hidangan lengkap yang penuh khasiat dan barokah. Secara amnya, meal shake ada 24 multivitamin yang bagus, dan di Malaysia, terdapat perisa frence vanila yang sedap. Meal Shake ialah produk NON SOY PROTEIN. Selalu orang salah anggap cakap Mealshake adalah produk dari soya jugak macam ESP.

Kandungan MealShake

Antara 24 multivitamin yang terkandung dalam Meal shake tu, terdapat,

♥️Anti oksidan – vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan juga anti penuaan.

♥️Protein – membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ dan darah dan membantu memulihkan sel

♥️Vitamin B – membina sel-sel darah merah yang sihat.

♥️Fiber/Serat – memberikan rasa kenyang ketika lapar terutamanya dipagi hari. Juga membantu melawaskan pembuangan air besar bagi mereka yang mengalami sembelit.

♥️Asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan megnasium – membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran.

Kebaikan MealShake

Antara kebaikan Mealshake

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.

2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.

3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung

4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.

5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

6. Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit. Lagi satu korang perasan tak dari segi kandungan dan kebaikan mealshake ni, macam lebih kurang fungsi vita lea iaitu multivitamin. cumanya mealshake ni dalam bentuk serbuk, vitalea dalam tablet.

Antara Kelebihan MealShake

Antara kelebihan mealshake ini :

• Kurangkan Ekzema
• Untuk Tumbesaran
• Untuk Perkembangan Minda
• Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
• Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
• Untuk Anak kekal aktif
• Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
• Meningkatkan berat badan anak
• Membantu anak fokus
• Membantu kurangkan kekerapan asthma
• Mengatasi masalah sembelit pada anak
• Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap
• Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
• Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
• Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Siapa Perlukan MealShake

1. Anak susah nak makan?
2. Anak tak nak makan sayur?
3. Anak selalu demam dan selesema?
4. Anak yang kurus @ Anda yang kurus
5. Anak mengalami Asma/ lelah
6. Anak yang batuk
7. Kegunaan untuk seisi keluarga

Antara Set Yang Ada Mealshake

☘Set tambah selera – Mealshake, Vita Lea, B complex
☘Set Eczema anak2 – Mealshake, Omega Guard, Herbal Blend
☘Set Imun Anak2- Mealshake, Nutriferon
☘Set tumbesaran anak2- Mealshake, Omega

Testimoni-Testimoni MealShake

Alfalfa Bapa Segala Makanan

Alfalfa Bapa Segala Makanan

Alfalfa (Medicago Sativa) membawa maksud ‘Bapa Segala Makanan’. Gelaran ini diberi oleh kaum Arab di Persia sejak beberapa abad dahulu. Tumbuhan alfalfa mempunyai struktur akar yang unik di mana struktur akar yang panjang dan tumbuh mendalam mencapai 30 hingga 40 kaki ke bawah tanah. Oleh yang demikian, alfalfa berkeupayaan menyerap pelbagai garam galian , vitamin-vitamin dan lapan jenis asid amino perlu, satu-satu kelebihan yang tidak boleh ditanding oleh tumbuhan darat yang lain. Tumbuhan alfalfa amat kaya dengan metionin (salah satu jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia), vitamin A, C, D, sedikit vitamin K dan enzim. Ia merupakan salah satu sumber semulajadi utama vitamin K. vitamin ini diperlukan oleh hati untuk menghasilkan protrombin, satu bahan penting untuk pembekuan darah.
Istilah ‘klorofil’ berasal dari bahasa Greek yang bermakna ‘daun hijau’. Klorofil terkandung di dalam kloroplas iaitu organel seni berbentuk cakera berada di dalam sel-sel tumbuhan. Daun-daun dan batang-batang tumbuhan biasanya berwarna hijau kerana mengandungi klorofil. Klorofil merupakan salah satu agen rawatan semulajadi yang paling kuat dan diketahui oleh manusia. Kadang-kala ia digelar sebagai ‘darah hijau’ kerana komposisi molekulnya sama dengan sel darah merah manusia.

FAEDAH-FAEDAH ALFALFA

  • Kaya dengan klorofil.
  • Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa.
  • Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
  • Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu,13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu.
  • Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144 kali lebih daripada hati.
  • Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan asid toksik dalam sistem badan kita.

Kalau korang nak tahu Alfalfa boleh didapati dalam bentuk tablet tau yang dinamakan Alfalfa Comlpex dari Shaklee. Mudah dan senang untuk ditelan, berbanding dengan tumbuhan asal semulajadi seperti di atas..nanti ada yang tak jadi nak makan…hehehe. Dibawah  ini adalah khasiat sebenar Alfalfa Complex. Untuk keterangan lanjut boleh hubungi saya di bawah ni.

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Watie Pengedar Shaklee Anda 018.3152646 (Whatsapp for fast reply) Cod Lembah Klang, & Petaling Jaya Penghantaran Seluruh Malaysia, Brunei, Singapura & Indonesia.